هر مشکل، راه حلی ساده دارد. حتی اضافه وزن.

قبل از همه از دکتر کرمانی تشکر می کنم بابت کتاب های بسیار ارزشمندی که در زمینه ی لاغری و رژیم تالیف کرده اند. همچنین نرم افزار رژیم ایشان به راستی ارزشمند و ماندگار است. اگر قصد لاغری یا چاقی دارید نام دکتر کرمانی را فراموش نکنید. {این یادداشت به هیچ عنوان تبلیغاتی نیست.}

خیلی ساده است. یک دفترچه بردار و هر چیزی که نوش جان می کنی را تویش بنویس. با اندازه ی دقیق. برای این کار به یک ترازوی گرمی نیاز داری. پس اول ترازو را بخر، بعد دفترچه را. البته اگر پول ترازو خریدن نداری هم می توانی با تقریب و تخمین اندازه ها را حساب کنی. مثلا یک کف دست یا یک لیوان و …

از روی یک کتاب یا اینترنت کالری خوراکی ها را پیدا کن. بعد کالری چیزهایی که خورده ای را حساب کن. دقیق. آخر شب قبل از خواب جمع بزن که در طول روز چند کالری دریافت کرده ای. اگر به ازای هر کیلوگرم وزنت 30 کالری دریافت کرده باشی، وزنت ثابت می ماند. اگر بتوانی این عدد را کم کم -دقت کن کم کم- به 20 برسانی احتمالا هر ماه بین 2 تا 3 کیلوگرم وزن کم می کنی.

کالری خیلی از خوراکی ها رویشان نوشته شده. بعد از چند روز تازه متوجه می شوی چقدر…

نمیگویم چقدر چی! انجامش بده تا خودت ببینی و لذتش را ببری. خیلی خیلی ساده است. پس دیگر هیچ بهانه ای جایز نیست. همین حالا شروع کن. همین لحظه، همین الآن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *